Boykotun faturası İsrail’e ağır oldu

İsrail'in Gazze'yi işgali nedeniyle Türkiye'de boykot edilen Coca-Cola İçecek A.Ş., Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yaptığı açıklamada, satış hacmi beklentilerini revize etti. Coca-Cola'dan yapılan bildiride, "Orta Doğu'da yaşanan uzun süren hassasiyetler ve siyasi nedenlerle temkinli tüketici duyarlılığı doğrultusunda, tüm yıl için satış hacmi tahminimizi orta-tek haneli büyümeden yatay-düşük-tek haneli büyümeye çekiyoruz," denildi. Büyüme beklentilerini revize ettiler Şirketten yapılan açıklamaya göre, "Revize edilen hacim beklentisi ve başlangıçta planlanandan daha yavaş fiyat artışlarıyla birlikte, Kur Etkisinden Arındırılmış Net Satış Geliri büyüme beklentimizi de 'düşük 40'lı yüzdelerde büyüme'den 'düşük 30'lu yüzdelerde büyüme' olarak revize ediyoruz." ifadelerine yer verildi. Geçen yıla göre hafif düşüş veya yatay Coca-Cola operasyonel kar konusunda da bir revizeye giderek beklentisini 2023 yılına göre hafif düşüş-yatay olarak değiştirdi. Şirketten yapılan açıklamada şunlar kaydedildi: "Faaliyet ortamının daha da kötüleşmesi halinde FVÖK marjında bir önceki yıla kıyasla hafif bir düşüş riski görüyoruz. Bu potansiyel riski beklentilerimize dahil ederek, FVÖK marjı beklentimizi 'geçen yıla göre hafif düşüş veya yatay' olarak değiştiriyoruz." dedi.