Dünya genelinde sistemler çöktü!

Dünya genelinde internet sistemlerinde büyük bir arıza meydana geliyor. ABD merkezli teknoloji devi Microsoft'un sistemlerinde yaşanan bu sorun, birçok sektörü etkiliyor. Özellikle havacılık ve bankacılık sektörleri başta olmak üzere, pek çok şirket bu durumdan olumsuz etkilenmiş durumda. Sky News bu sabah canlı yayın yapamadı, şu anda izleyicilere kesinti için özür dilediğimizi söylüyoruz İngiltere'nin önde gelen televizyon haber kanallarından Sky News, Cuma günü yayın yapamadı. Yayıncı kuruluşun icra kurulu başkanı David Rhodes, X'te yaptığı açıklamada, "Sky News bu sabah canlı yayın yapamadı, izleyicilerimize kesinti için özür dilediğimizi iletiyoruz" dedi. Küresel bir teknoloji kesintisi, İspanyol havaalanları, bir Türk havayolu şirketi ve Avustralya'daki medya ve bankalar dahil olmak üzere farklı ülkelerdeki operasyonları etkiledi. Uçuşlar geliyor ve gidiyor ancak akşam boyunca bazı gecikmeler olabilir Avustralya'nın başkenti Sydney'in havalimanı sözcüsü, "Uçuşlar gelip gidiyor ancak akşam boyunca bazı gecikmeler yaşanabilir" dedi. İngiltere'nin sağlık rezervasyon sistemi, sosyal medyada açıklama yapan sağlık yetkililerine göre şu anda "çevrimdışı" durumda. Alman Borsası, işlemlerin normal olarak başladığını ancak kontrollerin devam ettiğini bildirdi. İsrail Sağlık Bakanlığı, "Bilgisayar sunucularındaki küresel arıza hastaneleri ve sağlık hizmetlerini etkiliyor" açıklamasını yaptı. İsviçre Borsası'ndan yapılan açıklamada, altıncı grup sistemlerin normal çalıştığı belirtildi. Amsterdam Schiphol Havalimanı Sözcüsü, küresel siber kesintiden etkilendiklerini söyledi ve kaç uçuşun etkilendiğinin henüz belli olmadığını kaydetti. Berlin Havaalanı, X'te yaptığı açıklamada teknik bir arıza nedeniyle check-inlerde gecikmeler yaşandığını bildirdi. İspanya'da ise ülkenin tüm havalimanlarında bir sorun yaşandığı ve havalimanı işletmecisinin, "En kısa sürede çözmek için çalışıyoruz. Bu arada operasyonlar manuel sistemlerle devam ediyor" dediği bildirildi. Bizler hafifletici önlemler alırken hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görülüyor Bilgi teknoloji firması Crowdstrike, Microsoft'un Windows işletim sisteminde Falcon sensörüyle ilgili çökme raporlarından haberdar olduğunu belirtti. Yayınlanan telefon mesajında, "Crowdstrike destek birimiyle iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz. Crowdstrike, Windows'ta Falcon sensörüyle ilgili çökme raporlarının farkındadır" ifadeleri kullanıldı. ABD'li teknoloji devi Microsoft ise yaşanan hizmet kesintileri sonrasında "hafifletici önlemler" alındığına yönelik bir açıklama yaptı. Yayınlanan gönderide, "Bizler hafifletici önlemler alırken hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görülüyor" denildi. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz Türk Hava Yolları (THY), bilgi sistemlerindeki arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemlerinde yaşanan sorunun çözülmesi için çalışmaların sürdüğünü bildirdi. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medyada yaptığı açıklamada, bilgi sistemlerinde meydana gelen sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksaklıklar yaşandığını belirtti. Sorunun giderilmesi ve yolcuların mağdur olmaması için gerekli çalışmaların yapıldığını vurgulayan Üstün, konuya ilişkin en kısa sürede bilgi vereceklerini ifade etti. Üstün, yaptığı ikinci açıklamada, "Değerli yolcularımız, dünyada havacılık dahil birçok sektörü etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz." ifadelerini kullandı.